FAQ

Regelmatig gestelde vragen staan hieronder opgesomd, staat je vraag er niet bij? Neem gerust contact op!

Wat zijn de aantallen van de spullen die jullie verhuren?
– De aantallen zijn per item te zien in de verhuurshop. Zie je niet voldoende stuks in de verhuurshop staan? Stuur even een mailtje want we kopen wekelijks in.

Hoelang kan ik de spullen huren?
– De prijzen zijn gebaseerd op een huurperiode van 3 dagen, langer kan natuurlijk ook, in overleg.

Waarom hanteren jullie een minimaal huurbedrag van €100,-?
Dit doen wij omdat wij graag de tijd voor je nemen. Je kunt langskomen in onze showroom, je ontvangt een offerte met alle informatie en we pakken alles zorgvuldig in.

Zijn de spullen van Festivitijd ook te koop?
– We bouwen graag aan een mooie grote collectie, daarom verkopen we in principe niets tenzij we besluiten een bepaalde collectie/stijl niet meer te gebruiken.

Hoe zit het met betalen?
– Nadat je akkoord bent met de uitgebrachte offerte vragen we direct om een aanbetaling van 25% van de totaalprijs. Voor ons de zekerheid dat je de spullen gaat huren en voor jou de zekerheid dat de spullen gereserveerd zijn. Daarna zul je een factuur ontvangen voor de resterende 75% welke uiterlijk 2 weken voor de huurperiode voldaan dient te zijn.  Daarnaast vragen wij om een borgbedrag, deze ontvang je retour wanneer alles weer onbeschadigd is ingeleverd.

Wat als er iets stuk gaat?
– We hebben natuurlijk het liefst dat alles heel en compleet terugkomt bij ons en hebben er ook het volste vertrouwen in dat je er voorzichtig mee omgaat. Mocht er per ongeluk toch iets kapot vallen of kwijt raken dan verrekenen wij dit met de borg.

Het gaat niet door, wat nu?
Mocht een geplaatste en bevestigde opdracht niet doorgaan brengen wij het volgende in rekening:
1) 25% van het orderbedrag als opzegging plaats vindt vanaf 14 tot en met 7 dagen voor het tijdstip van uitvoering van de overeenkomst;
2) 50% van het orderbedrag als opzegging plaats vindt 7 tot en met 5 dagen voor het tijdstip van uitvoering van de overeenkomst;
3) 75% van het orderbedrag als opzegging plaats vindt 4 tot en met 3 dagen voor het tijdstip van uitvoering van de overeenkomst;
4) 100% van het orderbedrag als opzegging plaats vindt vanaf 2 dagen voor het tijdstip van uitvoering van de overeenkomst.

Moet ik alles afwassen en schoon inleveren?
– Gezien het feit veel van onze producten vintage, fragiel en niet bestand zijn tegen vaatwassers kan het schoonmaken een flinke klus zijn. En daar zit jij natuurlijk helemaal niet op te wachten. We vragen het servies ‘afspoel-schoon’ terug zodat de meeste restjes er van af zijn. Daarna gaan wij van Festivitijd ouderwets aan de afwas!

Kunnen jullie de spullen bezorgen?
– Heb je geen tijd om de spullen op te halen bij onze showroom in Poeldijk dan kunnen wij deze ook bezorgen. Dit kunnen we doen vanaf een huurbedrag van €100,- en obv beschikbaarheid. Vraag gerust naar de mogelijkheden.

Ik ben opzoek naar specifieke spullen, maar zie deze niet op jullie website staan. Wat nu?
– Laat ons weten waar naar je op zoek bent, wellicht hebben wij dit wel maar staat het niet op de website (we kopen sneller in dan dat we foto’s maken ;)). Of we kunnen voor je op zoek gaan!

Eigenlijk wil ik het eerst in het echt zien, kan dit?
– Ja, natuurlijk! Je bent van harte welkom in onze showroom in Poeldijk. Stuur een berichtje naar info@festivitijd.nl  voor het maken van een afspraak.